WELKOM
WELKOM AUTOMATION
Een welkom mail is vaak de allereerste interactie met je nieuwe subscriber nadat hij of zij zich heeft aangemeld voor je nieuwsbrief. Het automatiseren van deze welkom mails is daarom een goede strategische zet om de betrokkenheid van je subscribers direct te vergroten, je merk te versterken en conversies te stimuleren.
Een welkom serie bestaat doorgaans uit een of meer emails. Hoe groot jouw welkom serie moet zijn is geheel afhankelijk van je onderneming, wat past bij jouw merk en wat wil je uitstralen. In MailChimp kun je de welkom serie geheel naar jouw eigen wensen invullen.
Wat is belangrijk
Directe communicatie
Een welkom mail geeft je de kans om direct te communiceren met je nieuwe subscriber. Wanneer deze zich net heeft aangemeld zal hij of zij ongetwijfeld nieuwsgierig zijn naar wat je allemaal te bieden hebt.
Door snel te reageren met een welkom mail kom je meteen professioneel over, kun je je merkverhaal vertellen, belangrijke waarden benadrukken en de herinnering aan je merk vers in het geheugen van je subscriber zetten.
Eerste indruk
Je hebt maar een kans om een goede eerste indruk te maken. Een warme, persoonlijke en relevante welkom mail zet de toon voor verdere interacties en is de start van een goede relatie.
Wat zet je in een goede welkom mail
Bedankt
Allereerst bedank je je subscriber natuurlijk altijd voor zijn of haar inschrijving en bevestig je dat de aanmelding is gelukt.
Persoonlijke touch
Gebruik de naam van je subscriber om de mail en maak de e-mail zo relevant mogelijk op basis van interesses.
Maak het visueel aantrekkelijk
Gebruik afbeeldingen en een goed ontwerp dat past bij jouw merkidentiteit. In MailChimp kun je gebruik maken van handige templates die jou opweg kunnen helpen naar mail met een top uitstraling.
Inhoud en overzicht
Geef een kort overzicht van wat ze kunnen verwachten van jouw merk en een leuk extraatje zoals bijvoorbeeld speciale aanbiedingen, exclusieve toegang of andere voordeeltjes.
Call To Action (CTA)
Moedig je subscriber aan om actie te ondernemen, zoals het verkennen van je website, het volgen van je socials of het gebruiken van een speciale kortingscode.
Contactinfo
Bied manieren waarop subscribers contact met je kunnen opnemen als ze vragen hebben of meer informatie willen
De voordelen van automation
Professionaliteit
Wanneer jij je mailings geautomatiseerd hebt, kun je dus altijd direct reageren zodra een nieuwe subscriber zich aanmeldt, ongeacht het tijdstip. Dit komt meteen super professioneel over en daarmee maak je een goede eerste indruk.
Schaalbaarheid
Of u nu 100 nieuwe subscribers per dag krijgt of 10.000, automatisering zorgt ervoor dat elke nieuwe inschrijving dezelfde welkomst ervaring ontvangt zonder extra inspanning van jouw kant. Dat is dus een directe tijdbesparing zo in the pocket 😉
Personalisatie
Door gebruik te maken van de automatiseringstools die MailChimp te bieden heeft, kun je eenvoudig je welkom mails personaliseren op basis van gegevens die je al over je subscribers hebt verzameld, zoals naam, locatie of interesses.
Het automatiseren van welkom mails is een krachtige strategie die directe voordelen oplevert voor je merk en je subscribers. Het stelt je in staat om op een consistente, persoonlijke en snelle manier te communiceren, waardoor de kans op betrokkenheid en conversies sterk toeneemt. Door te investeren in een welkom automation zet je een solide eerste stap richting het opbouwen van sterke en duurzame relaties.
100% MailChimp
Wil jij ook een welkom automation integreren in jouw MailChimp account en kun je wel wat hulp gebruiken?
Laat het ons weten, wij plannen graag een gesprek met je in om de mogelijkheden met je door te nemen.
Tot snel!