Spambox

Oeps...mails in de spambox!

Je bent al een tijdje lekker bezig met je nieuwsbrieven, je steekt er veel tijd en moeite in en dan kom je er opeens achter dat een groot gedeelte van je mails helemaal niet aankomen… Soms belanden je mails rechtstreeks in de spambox van je subscribers, waardoor ze ongelezen blijven en hun doel missen. Het onderzoeken van waarom en hoe dit kan gebeuren is dan van groot belang.

De impact van mails in de spambox

Wanneer een e-mail eenmaal in een spambox belandt, kan dit verschillende negatieve gevolgen met zich meebrengen. Ten eerste kan het je merkreputatie schaden. Subscribers associëren mogelijk het verzendende domein met spam, zelfs als de nieuwsbrief legitiem is. Dit kan leiden tot verminderd vertrouwen en een afname van de betrokkenheid bij toekomstige e-mails. Ten tweede resulteert het in een lagere open rate en CTR, waardoor de algehele effectiviteit van je emailcampagne wordt verminderd.

Redenen voor mails in de spambox

Onjuiste afzender- en onderwerpregels

Het gebruik van misleidende of overdreven afzender- en onderwerpregels kan je subscribers misleiden en ervoor zorgen dat de e-mail als spam wordt beschouwd.

 

Slechte inhoud

E-mails met slecht geschreven inhoud, te veel afbeeldingen, of verdachte links worden vaak als spam gemarkeerd door e-mailfilters.

 

Spamklachten of slechte reputatie van het domein

Als subscribers een nieuwsbrief herhaaldelijk als spam markeren, kan dit ertoe leiden dat toekomstige e-mails vanuit jouw domein automatisch worden gefilterd of als je domein eerder is geassocieerd met spamactiviteiten, kan dit ervoor zorgen dat e-mails automatisch als spam worden gemarkeerd.

 

De kwaliteit van je adressenlijst

Het kan ook voorkomen dat je mails in de spambox beland door de kwaliteit van je emailadressenlijst. Wellicht mail je al een tijdje naar adressen waar nooit geopend wordt of naar adressen die helemaal niet (meer) bestaan. Dan kan dit ook een oorzaak van zijn dat je nieuwsbrief in de spambox terechtkomt. Mocht je ooit mailings hebben verstuurd zonder toestemming dan kan je verzendreputatie zijn beschadigd. Heb je bijvoorbeeld ooit een emailadressenlijst aangekocht dan is het van belang deze adressen z.s.m. uit je verzendlijsten te verwijderen.

Waarom een spambox onderzoek uitvoeren?

Het uitvoeren van onderzoek naar waarom e-mails in een spambox belanden is essentieel om de effectiviteit van e-mailcampagnes te verbeteren.

MailChimp expertise nodig?

Onze MailChimp experts zijn zeer ervaren in het uitvoeren van spambox onderzoeken, wij helpen jou graag de eerste stappen te zetten om weer betere resultaten uit jouw emailcampagnes te kunnen halen.

 

Analyseren van e-mailstatistieken 

We zullen beginnen met de  open rates, click-through rates en bounce rates van je nieuwsbrieven te analyseren, met deze informatie kunnen wij inzicht krijgen in hoe je e-mails presteren en waar verbeteringen nodig zijn.

 

Feedback verzamelen van je subscriber

Door enquêtes of feedbackformulieren in te voegen in je nieuwsbrieven, kunnen wij waardevolle inzichten verzamelen over wat subscribers wel of niet waarderen in de e-mails.

 

Ruime ervaring met e-mailproviders

Door onze ruime kennis van de meest gangbare e-mailproviders begrijpen wij hoe hun spamfilters werken en kunnen wij strategieën ontwikkelen om jouw nieuwsbrieven uit de spambox te houden.

Spambox MailChimp

100% MailChimp

Heb jij ook het idee dat niet al je mails goed aankomen en kun je wel wat hulp gebruiken om een spambox onderzoek uit te voeren.

 

Onze MailChimp experts staan voor je klaar!

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Laten we een Bakkie doen...☕