Call to action

EN ACTIE...

De naam zegt het al “Call to Action”, een oproep tot actie van je subscribers en hierbij kun je aan van alles denken zoals bijvoorbeeld: het bestellen van een product, het aanvragen van een offerte, inschrijving voor een nieuwsbrief of je wil dat mensen contact met je opnemen.

# TIPS VOOR GOEDE CTA BUTTONS

Bepaal welke actie je wilt zien

Wat is je doel? Wil je dat je lezers een offerte aanvragen, een product bij je kopen, je content delen op Social Media of een blog van je lezen.

 

Gebruik pakkende teksten

De tekst in een CTA button is wellicht het allerbelangrijkste, welke toon past bij jouw doelgroep, hou de tekst kort, krachtig en duidelijk.

 

Maak gebruik van FOMO

FOMO (Fear Of Missing Out) geef mensen het gevoel van urgentie, wek de suggestie dat ze echt iets mislopen als ze nu geen actie ondernemen. Denk hierbij aan teksten met een deadline “bestel voor 1 Augustus” of “Alleen deze week 25% korting” 

 

Design

Zorg voor een CTA button die opvalt, die er direct uitspringt zodra de mail geopend wordt. Een goede CTA button maak je op in een andere kleur dan de rest van je email zodat deze gezien wordt in MailChimp kun je ook met gemak de vorm en het formaat aanpassen.

 

Mobiel & tablet

Mensen lezen tegenwoordig vaker hun mails vanaf hun mobiel of tablet, hou er dus altijd rekening mee dat je ook altijd controleert of de afmetingen goed worden aangepast zodat ook daar je CTA buttons goed lees- en klikbaar zijn.

 

De kracht van herhaling

Hoe vaker je je CTA button herhaalt, des te groter is de kans dat je de aandacht weet te grijpen van je subscribers. Maar onthou wel overdaad schaadt dus hou het wel een beetje gedoseerd.

 

Testen testen testen

Blijf altijd experimenteren met je CTA buttons, d.m.v. A/B testen kun je bepalen welke uitstraling het beste werkt.

# GEPERSONALISEERDE CTA BUTTONS

Wist je dat…Je in MailChimp ook CTA buttons kan personaliseren.

 

Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat gepersonaliseerde CTA buttons de CTR (Click Trough Rate) met wel 14% kunnen laten toenemen. Bij een gepersonaliseerde CTA button kun je denken aan bijvoorbeeld: “Renate doe hier jouw niveautest” als je taalcursussen verkoopt of “Martijn download hier jouw eetschema” als je in de health business zit.

Call to Action

100% MailChimp

Bij 100% MailChimp kunnen wij jou adviseren of een gepersonaliseerde button ook een toegevoegde waarde zal hebben voor jouw bedrijf.

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Laten we een Bakkie doen...☕

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *