Back in stock

Tips voor een succesvolle back in stock flow

Het laatste wat je wil is toch wel een nee te moeten verkopen aan je klant. Helaas kan het altijd wel gebeuren dat een van je producten uit voorraad raakt en hoe mooi is het dan dat je je klant direct op de hoogte kan stellen dat zijn of haar favoriete product weer te bestellen is.

 

Back in stock reminders hebben gemiddeld een 10 tot 15% POR (Placed Order Rate)

 

Nog een mooi voordeeltje van een back in stock flow is dat het je helpt een betere forecast te maken waardoor jij weer gerichter kunt inkopen.

# Hoeveel mails bevat een succesvolle back in stock flow?

Uit onze ervaring is gebleken dat een reeks van 4 mails meestal tot de beste conversie ratio leidt.

 

Eerste aankondiging. 

Je stuurt uiteraard de eerste mail zodra het product weer op voorraad is. 

 

Vervolg herinnering

Als het product na een paar dagen nog steeds op voorraad is, kun je overwegen een vervolg herinnering te sturen naar subscribers die de eerste e-mail niet hebben geopend. 

 

Laatste kans

Stuur een laatste mail om aan te geven dat er veel vraag is naar het product of dat het slechts beperkt verkrijgbaar is. Dit creëert een gevoel van urgentie (FOMO) en kan snellere aankopen stimuleren. 

 

Bedank je klant

Nadat iemand een aankoop heeft gedaan, stuur dan altijd een bedankmail. Dit toont niet alleen waardering, maar kan ook een mogelijkheid bieden voor verdere betrokkenheid of productaanbevelingen (upsell / Cross sell)

# Hoe creëer je een succesvolle back in stock flow

Een pakkende subjectline en content

Hier geldt weer de regel: kort maar krachtig!

Je subscriber is al bekend met het product, dus het is niet nodig hier hele lappen tekst aan te spenderen. Laat weten dat een bepaald product weer op voorraad is en geef het gevoel van urgentie. Je tekst hoeft echt niet langer te zijn dan 5 zinnen, zorg wel voor een duidelijke visual van het product zodat hij of zij meteen weet waar het over gaat en plaats uiteraard ook weer een opvallende CTA button in de mail.

 

Maak het persoonlijk

Door subscribers bij hun naam te noemen, ontstaat er direct een gevoel van verbondenheid en laat je zien dat je ze waardeert. Ze zullen het gevoel hebben dat gepersonaliseerde inhoud relevanter voor hen is, waardoor de kans groter wordt dat ze de e-mail lezen en er interactie mee hebben. 

 

Integreer een korte upsell of cross sell items

Je subscriber had al aangegeven interesse te hebben in jouw product en de kans is dus groot dat deze ook daadwerkelijk een aankoop bij je gaat doen maar nu je toch deze back in stock mail gaat sturen maak er dan ook gebruik van om een eventuele verkoop bundel aan te bieden zodat ze toch iets extra’s meenemen of doe een poging tot cross selling door bijvoorbeeld een aantal gerelateerde producten aan te bieden. Nee heb je, ja kun je krijgen 😉

 

Mobile Friendly

De meeste mensen openen hun mails tegenwoordig op mobiele apparaten. Daarom is het essentieel om een lay-out te creëren die zich goed aanpast aan verschillende schermformaten.

100% MailChimp

Denk jij nu, yes ik wil ook mijn conversies verhogen door zo een back in stock flow naar mijn subscribers te kunnen sturen maar kun je wel wat hulp of advies gebruiken?

 

Aarzel niet en neem direct contact met ons op, onze 100% MailChimp experts staan voor je klaar!

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Laten we een Bakkie doen...☕